Oya Yılmaz
İl Yazı İşleri Müdürü
İl Yazı İşleri Müdürlüğünün Görevleri:
a) Evrak Şefliği;
1. Valiliğe posta veya elektronik ortamda gönderilen; kişilerce veya kurum ve kuruluşların görevli dağıtıcılarınca elden getirilen her nevi dilekçeyi kabul etmek ve İmza Yetkileri Yönergesi gereğince yetki verilen görevlilerin havalesine ve imzasına hazırlamak, imzalanmasını takip etmek ve ilgili yerlere intikalini sağlamak ve sonuçlanmasını izlemek,
2. Valilik adına posta veya elektronik ortamda gelen ve valilik birimlerinden çıkan evrakı almak, kaydetmek, görevli merci, kişi veya ilgili birimlere dağıtmak, ulaştırmak ve postalamak,
3. Evrak hareketi ile ilgili istatistikî bilgi ve raporları sistem üzerinden sorgulamak ve hazırlamak,
4. Vali tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
b) İşlemler Şefliği;
1. Valiliğin kanun, tüzük, yönetmelik ve Bakanlar Kurulu kararlarının yayımlanması ile ilgili görevleri yerine getirmek ve genelge çıkarılması ile ilgili işlemleri yürütmek,
2. İldeki kamu personelinin günlük çalışma saatlerinin tespiti ile ilgili konularda gerekli işlemleri yapmak,
3. Özel kanunlarına göre yapılan; milletvekili, mahalli idareler seçimleri ve Anayasa değişikliklerinin halkoyuna sunulmasında, valiliği ilgilendiren iş ve işlemler ile yazışmaları yapmak,
4. Etik Kurulu ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
5. Tanıtıcı bayrakların kullanma iznine ve tescil işlemlerine ait iş ve işlemleri yapmak,
6. Valilik İmza Yetkileri Yönergesini hazırlamak, ilgili kurum ve kuruluşlara dağıtmak ve uygulanmasını izlemek,
7. Valiliğin, adli ve askeri teşkilat dışında kalan bütün Devlet daire, müessese ve işletmeler ve özel işyerleri üzerindeki gözetim, denetim ve teftiş yetkilerinin kullanılmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
8. Elektronik evrak dışındaki genel evrak arşiv hizmet ve faaliyetlerini düzenlemek ve yürütmek,
9. Yürüttüğü hizmetler ile ilgili eğitim programları düzenlemek, ilgili kayıtları tutmak ve değerlendirmek,
10. 4688 Sayılı Sendika Kanunu ile ilgili iş ve işlemler,
11. Birimin, Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER), Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER), 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamındaki başvurular ile ilgili işlemleri yürütmek,
12. Birimin, Standart Dosya Planı dâhilinde dosyalama ve arşiv işlemlerini düzenlemek ve yapmak,
13. Mevzuat veya vali tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
c) Personel Şefliği
1. Vali, Vali Yardımcısı, Kaymakamların göreve başlayış-ayrılış, terfi, her türlü izin işlemleri görevlendirme ve vekâlet onayları ile kurumlara bildirilmesi, disiplin, ödül vb. her türlü iş ve işlemleri yürütmek,
2. Valilik ve Kaymakamlık Birimleri Teşkilat, Görev ve Çalışma Yönetmeliği ile düzenlenen ve ataması Valiliğe ait tüm personelin atanma, yer ve görev değiştirme, kademe ilerlemesi, terfi ve intibak işlemleri, derece yükselmesi, askerliğinin ertelenmesi, aday ve asli memurların özlük dosyalarını tutmak, asil memurluğa geçirilmesi ve yemin işlerini düzenlemek, disiplin, tüm izinler, sendika üyeliği, memurluğun sona ermesi ve emeklilik işlerini düzenlemek ve diğer tüm özlük işlerini yürütmek,
3. Vali, vali yardımcısı, kaymakam, hukuk işleri müdürü, kaymakam adayı gibi Bakanlık personelinin il kademesinde izlenmesi gereken özlük işleri ile bu Yönetmelikte düzenlenen birim personeli ve sözleşmeli personelin atanma, yer ve görev değiştirme, kademe ilerlemesi, derece yükselmesi, askerliğinin ertelenmesi ve diğer özlük işlerini yürütmek,
4. Tayini valiliğe ait aday memurların özlük dosyalarını tutmak, asil memurluğa geçirilmesi ve yemin işlerini düzenlemek, disiplin cezası ve ödüllendirme işlerini yürütmek, izin, memurluğun sona ermesi ve emeklilik işlerini düzenlemek, yürütmek ve izlemek,
5. Hizmet içi eğitim çalışmalarını yürütmek ve geliştirmek,
6. Valiliğin görev alanına giren konularla ilgili mesleki eğitim alan, meslek ve teknik eğitim okulu öğrencilerinin staj işlemlerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
7. Vali Yardımcıları görev dağılımı, nöbet listesi ve kurumlara bildirilmesi,
8. Bakanlık personeli Güvenlik Soruşturmalarının yapılması ve takibi,
9. 3628 sayılı Kanun ve yönetmelik ile mal bildirimi iş ve işlemleri,
10. Başarı ve Üstün Başarı Belgesi, ödül iş ve işlemleri,
11. Personelin hizmet içi eğitim iş ve işlemleri ile yürütülen hizmetler ile ilgili eğitim programları düzenlemek, ilgili kayıtları tutmak ve değerlendirmek,
12. Personel Pasaport iş ve işlemleri,
13. Personelin taraf olduğu Dava Dosyaları,
14. Bakanlık personelini ilgilendiren Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği vd. sınav iş ve işlemleri,
15. Müdürlükte görev yapan İşçilerin Puantaj cetvellerinin düzenlenmesini sağlamak,
16. 3071 sayılı Dilekçe Hakkı Kanunu ile 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanununu kapsamında yapılan başvuruların iş ve işlemlerinin yapılması, takibi ve sonuçlandırılması, (personel işleri)
17. Kimlik Paylaşım Sistemi ve KAYSİS iş ve işlemleri
18. Genel bütçeden gönderilen ödeneklerin giderin gerçekleştirilmesini yapmak ve mutemetlik iş ve işlemlerini yürütmek, Valiliğin mali işlerle ilgili hizmetlerini yürütmek; valilik ve birimlerin cari ve yatırım bütçe tekliflerini hazırlamak ve cari ödeneklerinin teminini takip etmek,
19. İl yazı işleri müdürlüğü bünyesinde kimlik masası oluşturmak, il ve ilçelerde görev yapan personel için kimlik kartı talebinde bulunmak, ilgili personele teslimini sağlamak ve kimlik kartı ile ilgili her türlü iş ve işlemleri yürütmek ve Bakanlık Personel Genel Müdürlüğünü bilgilendirmek,
20. Vali, Vali yardımcısı ve İl Yazı İşleri Müdürü tarafından verilen diğer görevleri yürütmek.
d) Sosyal Tesisler Şefliği
1. Vali, Vali Yardımcısı, Kaymakam, Kaymakam Adayı ve Valilik personelin muhasebe ve mutemetlik iş ve işlemleri (Maaş, avans, yolluk, sendika ve diğer ödemeler v.b.)
2. Genel bütçeden gönderilen ödeneklerin giderin gerçekleştirilmesini yapmak ve mutemetlik iş ve işlemlerini yürütmek, Valiliğin mali işlerle ilgili hizmetlerini yürütmek; valilik ve birimlerin cari ve yatırım bütçe tekliflerini hazırlamak ve cari ödeneklerinin teminini takip etmek,
3. Valilik, Kaymakamlık ve Sosyal Tesislerin gider tekliflerinin (cari-yatırım) hazırlanmasına dair iş ve işlemleri yürütmek,
4. Valilik, Kaymakamlıklar ve Sosyal Tesislerin mali yıl bütçe kanunu ile tahsis edilen ödeneklerine dair (ödenek gönderme, aktarma, kredi ve avans açma ve tenkis dahil) iş ve işlemlerini yürütmek,
5. Valilik ve Sosyal Tesislerin, aydınlatma ve haberleşme amaçlı ekipman ve malzeme teminine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
6. Birimlerinin her türlü yatırım, bakım-onarım ve yardım işlerine yönelik ödeneklerle ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
7. Sosyal Tesislere tahsisli bina ve tesislerin yapım, bakım-onarım ve idamesine ilişkin hizmetleri yürütmek,
8. Yemek Servisi Yönetim Kurulu Başkan ve üyelerinin teşkili için gerekli işlemleri yapmak,
9. Valilik mutfak ve yemekhanelerinin idaresini, yemeğin pişirilmesini, dağıtımını ve personele sunulmasını sağlamak, buna ilişkin tedbirleri almak ve uygulamak,
10. Maliye Bakanlığınca yayımlanan bütçe uygulama talimatları çerçevesinde personelden alınacak yemek katkı miktarını tespit etmek ve onaylarını almak,
11. Yemek servisi gelirleri ile Bakanlık bütçesinden gelen yemek yardımı ödeneğinin kısa vadede ihtiyaç duyulmayan paralarının, bankalarda vadeli ve vadesiz hesaplarda değerlendirilmesine karar vermek ve işlemlerini yapmak,
12. Muhasebe memuru tarafından düzenlenen kesin hesap cetvellerini kontrol etmek, mali yılın bitimini takip eden ayın sonuna kadar İl Yazı İşleri Müdürünün Onayına sunmak,
13. Yemek hizmetine yönelik mal ve hizmet alımı yapmak üzere Satın Alma ve Muayene Kabul Komisyonunun asil ve yedek üyelerini tespit edip Müdürün Onayına sunmak,
14. Sosyal Tesis şefi, üye gıda mühendisi/diyetisyen veya tabip ve aşçıbaşı ile birlikte hazırlanan haftalık/aylık onaylı yemek listelerinin uygulanmasını sağlamak,
15. Yemek servisinin ihtiyacı olan gıda maddeleri ile diğer malzemelerini satın almak, ambara konulmasını sağlamak ve ambar kaydı ile muhasebe kayıtlarının usulüne uygun tutulmasını sağlamak ve üçer aylık periyotlar halinde tutanağa bağlamak,
16. Mutfaktaki ve diğer kullanım yerlerindeki malzeme ve makinelerin bakımını, temizliğini yapmak/yaptırmak ve usulüne uygun çalıştırılmasını sağlamak, Mutfak çalışanlarının; 5/7/2013 tarihli ve 28698 sayılı Resmi Gazetede yadımlanan "Hijyen Eğitimi Yönetmeliği" çerçevesinde hijyen eğitimi almalarını ve çalışmaya engel bulaşıcı hastalıklarının bulunup bulunmadığının tespit edilmesini sağlamak,
17. 19/11/1986 tarihli ve 86/11220 sayılı Bakanlar Kurulu kararıyla yürürlüğe konulan Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliği ile Antalya Valiliği Yemek Servisi Yönergesi hükümlerini uygulamak,
18. Mutfakta görevli aşçılar arasından bir aşçıbaşı görevlendirilmesi için, teklifte bulunmak,
19. Yemek Servisi Yönetim Kurulunun hesap iş ve işlemlerinin; Müdür Onayı ile oluşturulan bir komisyon tarafından denetimini sağlamak ve denetim raporunda belirtilen eksiklikleri gidermek,
20. Valiliğin sosyal tesislerinde hizmet veren çay ocakları işletmelerinin ihale ile kiraya verilmelerini sağlamak, buraların denetim ve kontrollerini yapmak,
21. Antalya Valiliği Yemek Servisinin iş ve işlemlerine ilişkin yönergeleri hazırlamak,
22. Birimin ihtiyaç duyduğu yapım, bakım, onarım, tamirat ve tadilatın yapılmasını sağlamak; mal ve hizmet alınılan ile malzeme teminine ilişkin teknik şartnameyi hazırlamak,
23. Birimde görev yapan personelin izin işlemlerinin düzenlenmesi ve koordinasyonu,
24. Standart Dosya Planı dâhilinde birimin dosyalama ve arşiv işlemlerini yapmak,
25. Vali, Vali yardımcısı ve İl Yazı İşleri Müdürü tarafından verilen diğer görevleri yürütmek.